دانشجویان دانشکده علوم پزشکی دزفول
دانشجویان دانشکده علوم پزشکی دزفول
پیش از من وتوبسیاربودندونقش بستند دیوار زندگی را زین گونه یادگاران بعدازمن وتوماند این نغمه ی محبت تا درزمانه باقی است آواز بادوباران

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، دكتر مریم امیر چقماقی و دكتر پگاه مسنن مظفری، استادیاران بیماری‌های دهان دانشكده دندانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی مشهد در مقاله ارائه شده خود به همایش ‌بین‌المللی زعفران داروی گیاهی هزاره سوم، آورده‌اند:

 

زعفران دارای خاصیت ضدسرطانی روی طیف وسیعی از تومورها نظیر لوسمی، آدنو كارسینوم كولون، اسكواموس سل كارسینوما و ساركوماهای بافت نرم است.

سرطان شایع ‌ترین علت مرگ و میر در جهان است و به همین دلیل استفاده از مواد طبیعی در دسترس كه مشتق از گیاهان هستند، جهت پیشگیری از سرطان تحت بررسی است.

این مقاله می ‌افزاید: زعفران كه به عنوان یك ادویه و یك دارو در پزشكی مورد استفاده قرار می ‌گیرد، دارای اثرات پیشگیری روی سرطان است.

 شواهد اخیر نشان داده است كه این ماده، دارای خاصیت ضدسرطانی روی طیف وسیعی از تومورها نظیر لوسمی، آدنو كارسینوم كولون، اسكواموس سل كارسینوما و ساركوماهای بافت نرم است.

 در مقاله این دو استادیار بیماری‌ های دهان دانشكده دندانپزشكی مشهد آمده است:

 زعفران كه در مناطق مختلف جهان به خصوص در ایران به طور شایعی مورد استفاده قرار می‌ گیرد، می ‌تواند موجب القای آنزیم ‌های سلولی مختلف و آپوپتوزیس شده و از سنتز اسیدهای نوكلئیك جلوگیری كند و بدین ترتیب به عنوان یك عامل پیشگیری كننده از سرطان مطرح شود.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ سه شنبه 19 مهر 1390برچسب:زعفران,گیاهان دارویی, توسط هادی مصطفایی